komb. tech. (suchá jehla, monotyp) na papíře
1969
vpravo dole
20,5 × 11,5 cm
rám, sklo
Emotivně cítěná mnohovýznamová kompozice pochází z vyzrálého a zároveň vrcholného období básníka, malíře a grafika Bohuslava Reynka, který velkou část svého života prožil na svém hospodářství v Petrkově u Havlíčkova Brodu, kde působil i po jeho zestátnění komunisty jako zemědělský dělník. V brilantní a nadmíru atraktivní práci umělec ve svém charakteristickém expresivním rukopise a sugestivní barevnosti zachytil jedno z nejbohatěji ztvárňovaných témat novozákonní ikonografie, totiž utrpení Krista na křížové cestě, které ve své tvorbě opakovaně rozpracovával. Reynek zbičovaného Ježíše Nazaretského s nasazenou trnovou korunou podal s až hmatatelnou naléhavostí, jež je podpořena dokonale vykreslenou atmosférou v celém výjevu. Dílo je reprodukováno v knize Výtvarné umění ve sbírce Viléma Trmala na str. 62 (P. Hájek / V. Trmal, 2021), z jehož kolekce pochází, a bylo vystaveno v Galerii KODL na stejnojmenné výstavě (3.–19. února 2021). V catalogue raisonné se dílo nachází pod číslem 1/1857. Při konzultacích posouzeno prof. J. Zeminou a R. Vosičkou.