olej na plátně
1969
vlevo dole
170 × 60 cm
rám
Na trhu vzácně se vyskytující Lieslerova tvorba šedesátých let je zastoupena expresivnějším olejem, v němž si pohrává s kubizujícím tvaroslovím a ornamentálními plošnými zkratkami. Centrem pozornosti je dáma usazená na trůnu, která si podpírá hlavu a svůj vážný pohled směřuje kamsi mimo plátno. Teplým odstínům oranžové, žluté a okrové náhle pod trůnem konkuruje trojdílný pás zahalený v temném studeném koloritu. Do tohoto pásu, připomínajícího predelu středověkých a renesančních oltářů, jsou vmalovány tři mužské portréty. Ona a její poslední oběti sice pochází ze sklonku šedesátých let, pojmenování ale pravděpodobně získala až později. Alternativním názvem díla, které je vepsáno na štítku na slepém rámu, je totiž Aidska – umělec tak osvětluje, čí (nebo spíše čeho) jsou portrétovaní muži obětí. Toto onemocnění nicméně v době vzniku díla ještě zdaleka nebylo veřejným tématem, z čehož lze usoudit, že mírně kontroverzní obsah mu byl umělcem přiřknut až zpětně. Bezesporu se však jedná o nesmírně unikátní dílo, jehož sběratelskou hodnotu zvyšuje původ přímo z ateliéru, kde byl dosud v držení autorovy rodiny. Při konzultacích posouzeno prof. J. Zeminou a PhDr. K. Srpem. Přiložen certifikát autenticity.