asambláž (olej, epoxid, medailony) na dřevěné desce
1970
vpravo dole
64 × 64 cm
rám
Vzácná ukázka na trhu poměrně ojedinělého autora, čelního představitele významné skupiny Radar, patří do umělcova progresivního období počátku sedmdesátých let. Skvěle reprezentuje nejen jeho tvorbu, ale i českou scénu tehdejší nové figurace ve zcela osobitém, novátorském a originálním projevu. Sugestivní obraz nezachycuje pouze uvolněnou sedící dívku, která v ruce drží rudé kvítko, ale odhaluje především autorův smysl pro experiment ve využívání netradičních výtvarných metod. Rotrekl, fascinován tehdejším rychlým vědeckým a technickým pokrokem, plně podřídil svým novátorským postupům veškerou formu svých děl a klasické umělecké přístupy obohatil o práci s epoxidy, nitrolaky a polyestery. Charakteristickou se pro něj stala metoda zalévání obrazu do silné vrstvy polyesteru, čímž dosáhl iluze hlubokého trojrozměrného prostoru. Taková díla pak vlivem průsvitné hmoty působila spíše jako snové filmové momentky nasnímané v delikátních barevných filtrech, jako je tomu i v tomto případě. Sběratelskou hodnotu zvyšuje autorská adjustace do rámu s plastickými medailonky a reprodukce díla v autorově monografii (T. Pospiszyl: Rotrekl, Praha 2022, str. 239, M 129). Při konzultacích posouzeno doc. T. Pospiszylem, Ph.D., a PhDr. J. Machalickým.