84. aukce, číslo katalogu 189 Unikátní ukázka práce jedné z našich nejzajímavějších umělkyň druhé poloviny 20. století reflektuje její vztah k strukturálnímu umění a duchovní tematice, jež se staly pro její práci zásadní. Přestože v rámci českého informelu zůstává Mautnerová spíše ve stínu svého muže Roberta Piesena, její vlastní umělecký přístup k zpracovávaným tématům byl velice originální. V roce 1965 odjela spolu s Piesenem do Curychu a do Československa se už nevrátili. Útočiště nakonec našli v izraelské umělecké kolonii Ein Hod, kde žili v malém kamenném domku, který jim sloužil zároveň jako ateliér. Právě zde vznikl i obraz Svaté místo, jež se enigmatickým vyzněním řadí mezi kvalitní ukázky strukturální malby 60. let. Mautnerová při práci používala asfalt, čímž dosahovala větší plasticity malby, než by jí dovolila samotná technika oleje. Obraz odráží autorčin osobitý abstraktní projev stejně jako meditativní charakter celého jejího díla v kombinaci s jejím zájmem o orient. Stává se tak jednou z nejčistších ukázek informelních tendencí tehdejší evropské scény. Při konzultacích posouzeno prof. J. Zeminou a PhDr. M. Nešlehovou.