84. aukce, číslo katalogu 119 Naprosto unikátní malba Jana Koblasy je strhujícím příkladem jeho nesmírného talentu, který se od konce 50. let projevoval zejména na plátnech. Koblasa byl hodnocen jako mimořádně nadaný již od školních let a jeho všestranné umělecké založení našlo uplatnění na prvních akcích Malmuzherciády, jež spojovala malíře, muzikanty a herce. Přestože se na půdě pražské Akademie profiloval zejména jako sochař, od roku 1958 se ve své práci soustředil především na malbu. Jeho abstraktní a strukturální obrazy reagovaly na témata existencionální úzkosti a lidskou emocionalitu. Právě v cyklu Citových životů, kterým se zabýval v roce 1965 a v rámci něhož vytvořil 15 maleb, se pro něj středem pozornosti stalo privátní téma vlastních srdečních pohnutek a zároveň se u něj začala objevovat stylizovaná figurace. Citový život III je jedním z nejsilnějších pláten tohoto cyklu. Stmelování barevných ploch do znakových formací těla a hlavy provází pomalá, jakási tekutá destrukce a rozpad. Obraz byl vystaven v roce 1965 na výstavě Tschecho slowakische Kunst, která se realizovala v Bochumi, následně v Baden-Badenu a belgickém Lutychu (kat. č. 5). Původní stav. Při konzultacích posouzeno prof. J. Zeminou a PhDr. K. Srpem. Přiložena odborná expertiza PhDr. M. Nešlehové (cit.: „[…] Předložené dílo má mimořádné výtvarné kvality. S jistou ironickou nadsázkou jím autor reflektuje v západním umění se prosazující trend Nové figurace. Akt ženské figury proto s gustem proměňuje v duchu dubuffetovského pojetí v karikující plošný znak. […]“).