84. aukce, číslo katalogu 35 Výjimečná, na trhu raritně se objevující práce je kvalitní ukázkou umělcova zájmu o záznam reality, který byl navzdory jeho pozdějšímu směřování velmi silný. Dílo spadá do Kupkova oceňovaného pařížského období. Do Paříže odcestoval díky stipendiu, jež získal roku 1895 na vídeňské Akademii. Brzo se v tamním prostředí aklimatizoval a začal být veřejností respektován pro svůj nebývalý malířský talent i novátorský přístup. Tato komorní práce nás zavádí do tajemného prostředí lesa. Tomuto motivu se Kupka věnoval, podobně jako mnoho jeho středoevropských souputníků, velmi rád a opakovaně prozkoumával hranice, jež mu lesní interiér se všemi svými specifiky nabízel. Vzrostlé, štíhlé kmeny stromů, skrz které pronikají světelné paprsky vybízejí k perspektivním zkratkám stejně jako k podrobným záznamům keřů a lesních rostlin. Tento moderně pojatý kvaš lze považovat za jednu z přípravných studií k obrazu V Bouloňském lese, který Kupka namaloval v roce 1907. Za zajímavost můžeme považovat dvojí signování. Autor nejprve kvaš označil vlevo dole bezprostředně po jeho dokončení a pak jej signoval vpravo dole svojí zavedenou červenou signaturou, kterou později převedl do podoby razítka. Práce pochází z významné zahraniční sbírky a bude zařazena do chystané monografie doc. M. Theinhardt, CSc., a P. Brullé. Při konzultacích posouzeno P. Brullém a PhDr. E. Havlovou, kurátorkou a autorkou výstavního katalogu František Kupka – legionář a vlastenec (Muzeum Kampa, 6. 10. 2018 – 27. 1. 2019). Přiložena odborná expertiza PhDr. K. Srpa (cit.: „[…] Zájem Františka Kupky o realitu byl velmi silný. Lesními interiéry se zabýval několikrát, ostatně patřily k velmi přitažlivým motivům středoevropské malby, které dovedly některé malíře před práh abstraktního umění. […]“).