olej na dřevěné desce
90. léta 19. století
vpravo dole
13 × 23 cm
Konstantinův vítězný oblouk, stojící dodnes nedaleko římského Kolosea, pochází z roku 312 našeho letopočtu a je nejen symbolem triumfu tehdejších imperátorů, ale i jednou z nejslavnějších památek antického Říma, na jejíž výzdobu byly použity prvky starších staveb. Pro Antonii Brandeisovou, autorku představované práce, se benátské veduty, florentská zákoutí a římské pamětihodnosti staly zcela určujícími. Ve věčném městě zachytila většinu nejvýznamnějších míst zdejší historie, inspirovala ji kupř. Piazza del Popolo, Piazza di Spagna, Piazzale del Pincio, slavný Andělský hrad, Vestin chrám, Villa Medici, ruiny Fora Romana, Koloseum, pahorek Palatin a řada dalších monumentů. Antonie Brandeisová, známá též jako Antonietta Brandeis či Antonio Brandeis, studovala nejprve soukromě v ateliéru Karla Javůrka, a následně pak v rámci benátské Akademie krásných umění, kam nastoupila jako vůbec první žena. Její tvorba, dobově hojně vyhledávaná italskými turisty a opakovaně vystavovaná nejen v rámci výročních výstav Krasoumné jednoty, je charakteristická jak svou tematikou, tak precizním vykreslením detailů s vysokou dokumentární hodnotou. Navzdory původu, ovšem na druhou stranu pochopitelně vzhledem k jejímu zahraničnímu působení, netvoří české prostředí primární trh pro její práce; vyhledávaná je především v Rakousku, a je proto vzácnou sběratelskou příležitostí její malbu v tuzemsku získat. Vystaveno v pražském Dorotheu roku 2011. Při konzultacích posouzeno prof. R. Prahlem, CSc., a PhDr. Š. Leubnerovou.