komb. tech. (kvaš, suchá jehla, lept, monotyp) na ručním papíře
1950
vpravo dole
25 × 18 cm
rámováno, zaskl.
Působivá práce Veronika s Kristem II představuje tvorbu všestranně nadaného umělce Bohuslava Reynka, který se kolem roku 1950 čím dál více věnoval technice zleptávání struktur. Většinu leptů, včetně předloženého díla, pak dokončoval suchou jehlou, aby dosáhl jemnosti a citové extatičnosti zpracovávaných výjevů, často souvisejících s životem a utrpením Ježíše Krista. I když tématu křížové cesty věnoval stovky listů, zaměřil se především na ta zastavení, která nějakým specifickým způsobem zasáhla jeho citlivost. Opakovaně se jedná o čtyři ze čtrnácti: setkání s Veronikou, ukřižování, pieta a kladení do hrobu. Předložené dílo je druhým zpracováním motivu Veroniky podávající Kristu šátek, aby si mohl otřít tvář. Hlavním motivem celé scény je pak veraikon, který Veronika drží v náručí. Grafika je jemně a velice citlivě dotvořena barevnými akcenty. V catalogue raisonné se dílo nachází pod číslem 2/838, v soupisu díla od Renaty Bernardi pak pod číslem G295. Varianta této práce je též reprodukována v monografii autora od Pavla Chalupy na str. 297, je zastoupena v několika významných galeriích: VČG Pardubice (G 1052), NG Praha (R 150.304) a objevila se na dvou výstavách v roce 1967: Roma 1967 – Galleria l'Agostiniana Roma (kat. č. 42), Poetická vinárna Viola Praha 1967 (kat. č. 1). Při konzultacích posouzeno prof. J. Zeminou a R. Vosičkou.