olej na plátně
2018
na rubu
100 × 100 cm
Působivé a sběratelsky atraktivní dílo současného umělce Martina Herolda patří do série obrazů, v nichž autor tematizuje abstraktní jazyk architektury. V ní se především věnoval ikonografii oken a hlavních vchodů do různorodých budov včetně jejich ikonologických konotací. Témata jeho obrazů vždy vycházejí z jeho bezprostředního okolí ať už fyzického, či virtuálního, proto řada jeho děl nese narativní význam. Realistickým zpodobněním konkrétních míst do nejmenšího, často až symbolického detailu naplňuje místo konkrétními lidskými příběhy. Autor mluví o tzv. „emocionálním filtru“. Vše podstatné se podle něj odehrává v naprostých maličkostech. Dílo Vchod, které na první pohled působí až příliš dokonale, což ještě podporuje chladná barevnost vycházející z vizuální kultury digitálních médií, ožívá v centru v mlžném oparu ženské postavy za dveřmi. Herold je absolventem pražské Akademie, absolvoval též stáž na Královské akademii výtvarných umění v Antverpách. V roce 2015 se stal finalistou Ceny kritiky za mladou malbu a jeho díla navštívila významné evropské umělecké metropole, mimo Antverpy a Prahu například i Vídeň nebo Brusel. Práce byla součástí několika autorových výstav, mimo jiné například Enkláva v Galerii Alternativa, která je součástí Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě, nebo Zelené jiskry v Chemistry Gallery v Praze v roce 2022, a pochází přímo z autorova ateliéru.