komb. tech. (laser cut, akryl) na překližce
2022
na rubu
80 × 60 cm
Charakteristická ukázka tvorby oceňované a sběrateli vyhledávané umělkyně, absolventky pražské Akademie Ivany Štenclové představuje výmluvný komentář k současné vizuální kultuře a zároveň sociálním médiím. Dílo svým názvem i barevností jednoznačně odkazuje k sociální síti Twitter, ale zároveň může být vnímáno i jako odkaz k zlaté éře americké animace. Ve změti předmětů a postaviček se do popředí zřetelně dere linie a tím i autorčino původní kresebné školení. Portrét, sofistikovaně složený z překližkové koláže nejrůznějších komiksových figur a ikon doby, svým zjevem odkazuje k malbám významného představitele rudolfínské Prahy Giuseppe Arcimbolda, a vtipně tak komentuje vizuální kulturu, ze které umělkyně a její generace pochází. Právě vztahy, ať už rodinné, mezilidské nebo kulturní, jsou páteří autorčiny tvorby již od roku 2000, kdy na uměleckou scénu vstoupila. Štenclová je zastoupena v Národní galerii Praha i ve světových sbírkách – např. Nadace J. a M. Jelínek, Švýcarsko; Muzeum moderního umění Andyho Warhola, Slovensko; Wing Shya Collection, Hongkong. Dílo pochází přímo z ateliéru umělkyně.